PulitSurprize

Neeltje en Sjoukje gaan het maken in de journalistiek.

zondag, mei 28, 2006

Van slag door VVD-uitslag

Vannacht zat ik ineens met een schok overeind: de VVD-uitslag was gepresenteerd en ik had niet opgelet en nu wist ik niet eens wie de nieuwe lijsttrekker was geworden! Ik logeerde ergens, dus vond het niet gepast om om drie uur 's nachts op te staan om de computer of tv aan te doen om het laatste nieuws te bekijken. Ik ging dus maar weer liggen, maar mijn gedachten bleven malen. Hoe kon ik nou zo stom zijn om de uitslag te missen, ik was toch journalist, en waarom moest ik ook zo nodig naar het theater en de kroeg gaan als er zoiets belangrijks gebeurde in het land... ik rolde me van mijn ene zij op mijn andere en kon de slaap niet meer vatten. Uiteindelijk ben ik toch weer een beetje weggezakt en droomde ik van de gele gewaden van Jelleke Veenendaal, de bril van Mark Rutte en Rita's dikke kuiten.
Gelukkig ging de wekker vroeg. De vriendin waar ik logeer moest werken en zo had ik alle gelegenheid om in alle vroegte het nieuws te raadplegen. Er was brand in Hengelo, er is een Michelin-topman vermoord, de PvdA verliest aan populariteit... maar wie is nou de nieuwe lijsttrekker van de VVD? Waarom staat dat nergens? Het is toch belangrijk nieuws? Hoe kan dat nou?
De VVD-website bracht uitkomst: 'Op woensdag 31 mei a.s. wordt de uitslag van de ledenraadpleging rondom het lijsttrekkerschap voor de Tweede-Kamerverkiezingen 2007 bekendgemaakt.' Oooh. Dan pas. Het was niet gisteren! Heb ik me voor niks zo druk gemaakt en mezelf verweten een slechte journalist te zijn!

Ik kruip nog maar even in bed.

2 Comments:

Blogger Sjoukje said...

Haha, kwam Marc Chavannes ook in je droom voor ;)

28 mei, 2006 13:52  
Blogger Elmer said...

het zou een goede journalist sieren als ie de uitslag van die verkiezing zou negeren en lekker in zijn/haar bedje zou blijven liggen, dunkt mij :-)

28 mei, 2006 19:04  

Een reactie posten

<< Home